Nokia 5700 XpressMusic test | Introductie

Gepubliceerd op: Wednesday, September 5th 2007                   Geschreven door: Nic Rossmüller - Fotografie door: Mark Peters

G eruime tijd heb ik het idee gehad dat Nokia langzaam maar zeker uit beeld aan het verdwijnen was. De modellen waren allemaal een beetje hetzelfde en er gebeurde maar weinig spannends. Maar ik denk dat de ontwikkelaars van Nokia zich aan het voorbereiden waren voor wat komen ging. Het design van de Nokia telefoons wordt steeds stijlvoller en past perfect in deze tijd. De Nokia 5700 XpressMusic is zo´n nieuwe Nokia telefoon met een trendy design. Op het eerste oog lijkt er weinig bijzonders met de Nokia 5700, maar als je verder kijkt zul je merken dat er iets ongewoons aan de hand is met de Nokia 5700 XpressMusic. In de 5700 XpressMusic combineert Nokia communicatie en multimedia en laat dit samensmelten tot één geheel. Ik heb de Nokia 5700 XpressMusic een tijdje kunnen testen, mijn bevindingen kun je lezen in de volgende Nokia 5700 XpressMusic test.

Nokia 5700 XpressMusic test

Nokia 5700 - Design

Nokia 5700 - Design

Nokia 5700 XpressMusic - Design

In eerste instantie zul je niks vreemds kunnen ontdekken aan de Nokia 5700 XpressMusic; het is een gewone candybar telefoon. Als je hem echter omdraait, zie je aan de achterkant de muziektoetsen en kom je tot de ontdekking dat je het toetsenblok kunt draaien. Door het draaien van het toetsenblok kun je de camera, de muziekstand of gewoon de telefoonstand activeren. Aan de ene zijde van de Nokia 5700 vinden we de volumetoetsen, aan de andere kant een rubberen klepje, waarachter zich de USB aansluiting, MicroSD kaartje en de aansluiting voor het opladen bevindt.

Nokia 5700 - Toetsen

Nokia 5700 - Toetsen

Nokia 5700 XpressMusic - Toetsen

Het onderste deel van de Nokia 5700 XpressMusic kun je draaien. Aan de ene kant bevinden zich de cijfertoetsen, aan de andere kant de toetsen voor de muziekfunctie. De Play toets is tevens de ontspanknop voor de digitale camera. Boven het toetsenblok bevindt zich de selectietoets, de menutoets, de C toets om bijvoorbeeld een verkeerd ingetoetst nummer of een woordje in een SMS te corrigeren en de toetsen voor het opnemen of het beëindigen van een gesprek. De muziektoetsen zijn van goed formaat, zodat je, wanneer je de telefoon bijvoorbeeld in je broekzak hebt, je gemakkelijk de toetsen op gevoel kunt bedienen.