Sony PlayStation 3 test | Conclusie

Gepubliceerd op: Monday, September 24th 2007                   Geschreven door: Dennis Hissink - Fotografie door: Mark Peters

Z oals eerder vermeld, heeft de Sony PS3 ook een ingebouwd fotoalbum. Via het menu van de PlayStation 3 is het betreffende onderdeel te activeren en kun je de opnames die je hebt opgeslagen op de harde schijf van de PS3 bekijken. Zijn er nog geen opnames opgeslagen of wil je de bibliotheek aanvullen, dan kun je dit doen door bijvoorbeeld de geheugenkaart, DVD, CD-ROM, USB-stick, digitale camera of USB hard disk met opnames in een van de ondersteunende kaartlezers of USB interfaces te steken en de opnames te uploaden. Eenmaal op de harde schijf dan is het mogelijk om de opnames via een diavoorstelling af te spelen. Met deze optie wordt er een collage van je foto's gemaakt en worden deze verbonden met gegevens van de foto's zelf, zoals de dag waarop ze zijn genomen.

Ingebouwde digitale fotoalbum

Ingebouwde digitale fotoalbum

Sony PS3 - Firmware

Sony PS3 - Firmware

PlayStation 3 - Firmware

Dankzij de continue aansluiting op het Internet en de regelmatige beschikbaarheid van de nieuwste firmware krijgt de Sony PS3 steeds meer functionaliteit. Zo zorgt een van de recente firmwares ervoor dat je bestaande DVD collectie naar HD kwaliteit kan worden opgewaardeerd. Daarnaast worden ook compatibel Playstation en Playstation 2 games opgewaardeerd. Een dergelijke functie zie je op dit moment alleen nog op de betere DVD-spelers terug. Het updaten van het PS3 station is in de praktijk heel eenvoudig; volg de instructies op het scherm en de rest gaat vanzelf.

Sony PS3 - Streamen

Sony PS3 - Streamen

PlayStation 3 - Streamen

Via de functie Remote Play is het mogelijk opgeslagen foto's op een PSP te bekijken. De nieuwste firmware update heeft deze functie verrijkt met de mogelijkheid via Internet te streamen. Zolang je maar een draadloos toegangspunt in de buurt hebt, heb je met je PSP toegang tot de opgeslagen inhoud op de harde schijf van de Sony Playstation3 en kun je waar je maar wilt foto’s of video’s bekijken of naar muziek luisteren op je PSP (hiervoor heb je versie 3.50 van de systeemsoftware of hoger nodig).

Sony PS3 spelconsole

Sony PS3 spelconsole

E r is al een tijdje een ware hype rondom de nieuwe console van Sony. Veroorzaakt natuurlijk door Sony, maar ook niet in de laatste plaats door de consument zelf. Ik moet ook eerlijk bekennen dat het niet alleen maar gebakken lucht is. We hebben het hier over een technische zeer hoogstaand apparaat waarmee zeer grote investeringen gemoeid zijn. Daarnaast is de PlayStation 3 ontwikkeld voor het komende decennium en zijn de mogelijkheden die de PS3 nu laat zien nog niet representatief voor wat de console eigenlijk in huis heeft. Ik kan mij ook goed voorstellen dat verschillende soorten consumenten interesse hebben in wat de PS3 te bieden heeft. Hoewel op dit moment er de game beleving als hoogtepunt wordt uitgelicht, is de Blu Ray functie voor de filmliefhebber ongetwijfeld een heel interessante eigenschap. Op dit moment is een losse Blu Ray speler minimaal 2x de prijs van een PS3 console. Daarnaast zijn de multimedia eigenschappen zoals de mogelijkheid tot de weergave van bijvoorbeeld digitale foto's aansprekend voor een generatie consumenten waar Sony wellicht nog niet eens over nagedacht heeft…