HTC Desire HD review

Ilse Jurrien
brand HTC category Testen

HTC Desire HD review

content type Test E-mail Redacteur Gepubliceerd door Ilse Jurrien
Thursday, December 30th 2010 - 14:16 CET - Reacties: 0
A ls leverancier van Android smartphones van het eerste uur heeft HTC een grote hoeveelheid mobiele telefoons met het Android besturingssysteem ontwikkeld en daarmee op sommige punten een groot voordeel ten opzichte van de concurrentie behaald. Vele smartphones heeft LetsGoMobile inmiddels met plezier getest. De HTC Desire was de laatste in deze reeks. HTC heeft sindsdien de Desire serie met twee toestellen uitgebreid, namelijk met de HTC Desire Z en de HTC Desire HD. In deze Desire serie staan gebruiksvriendelijkheid en innovatie voorop.

• Lees onze volledige HTC Desire HD review.

HTC Desire HD review

HTC Desire HD review - Smartphone menu

In het menu staan alle programma's en opties bij elkaar gerangschikt. Als er een nieuw programma geïnstalleerd wordt verschijnt deze automatisch in het hoofdmenu. Door simpelweg een icoon lang ingedrukt te houden kun je deze plaatsen op een startscherm zodat je snel naar je favoriete programma's kunt gaan. Het menu van de HTC Desire HD is zeer duidelijk en gemakkelijk. Door de speciale HTC Sense interface is alles ook mooi weergegeven en zijn er vele kleine extraatjes ingebouwd.

Review HTC Desire HD

Review HTC Desire HD - Android applicaties

Door het invullen van de Google-accountgegevens heb je naast al je gegevens ook direct toegang tot de Android Market. Deze applicatiemarkt voor het Android besturingssysteem is goed gevuld en ontwikkelaars blijven actief om de gebruikers leuke content te bieden. Dit is een belangrijk pluspunt voor het Android platform. De HTC Desire HD beschikt standaard al over de Google Maps applicatie waarin een volledig (gesproken) navigatiefunctie zit. De HTC Desire HD is daarmee een volwaardig navigatiesysteem die zich door het grote scherm bijzonder goed laat bedienen. Bij het naderen van de bestemming schakelt de weergave over naar Streetview waardoor de bestemming daadwerkelijk wordt weergegeven.

HTC Desire HD review

HTC Desire HD review

De HTC Desire HD is een veelzijdige mobiele telefoon uit de succesvolle Desire serie van HTC. De smartphone beschikt naast een 4,3 inch Super LCD capacitief touchscreen over een geïntegreerde GPS-antenne, Google Maps Navigatie, 8.0 megapixel digitale camera met HD-video opname, HSDPA en Wi-Fi. Al onze ervaringen met deze HTC mobiele telefoon zijn terug te vinden in de volgende HTC Desire HD review.