Nokia N97 Mini review

Positief stemmen 50%

Casper van der Kaaij
brand Nokia category Testen

Nokia N97 Mini review

content type Test E-mail Redacteur Gepubliceerd door Casper van der Kaaij
Monday, December 21st 2009 - 21:50 CET - Reacties: 0
M et het laatste succesnummer, de Nokia N97, nog in de winkelschappen is de Nokia N97 Mini een aanvulling op het assortiment. Nokia kwam nog niet zo lang geleden met de eerste mobiele telefoon met touchscreen op de markt, de Nokia 5800. In de testperiode heeft deze telefoon een positief gevoel bij ons achtergelaten. Toen onlangs de lancering van de Nokia N97 plaatsvond, was ook de eerste touchscreen telefoon uit de multimedia N-serie een feit. Naast deze, toch enigszins grote, alleskunner is er nu dus ook een kleinere variant beschikbaar voor de liefhebber.

• Lees onze volledige Nokia N97 Mini review.

Nokia N97 Mini review

Nokia N97 Mini review - Mobiele telefoon widgets

Na het starten van de Nokia N97 Mini komen we bij een actief starscherm. In het startscherm zijn verschillende snelkoppelingen verwerkt, naast snelkoppelingen zijn er ook Widgets te plaatsen. Zo kun je je favoriete contactpersonen met één klik bellen of altijd het laatste weerbeeld op je startscherm zien. De toetsenvergrendeling gaat met een klein schuifknopje aan de zijkant van de telefoon. Dit werkt erg handig, je kunt altijd even snel het scherm vergrendelen of juist ontgrendelen met een simpele handeling.

N97 Mini test

Nokia N97 Mini test - Digitale camera applicatie

De achterzijde van de Nokia N97 Mini komt net wat minder fraai over dan de achterzijde van de Nokia N97. Voornamelijk komt dit door de afwerking van de digitale camera, bij de N97 Mini missen we een beschermkapje en komt het cameragedeelte iets uit de telefoon zetten. Wel beschikt de Nokia N97 Mini over een geïntegreerde digitale camera met een resolutie van 5.0 megapixel en een Carl Zeiss lens. De camera-applicatie is te starten middels de sneltoets aan de rechterzijde van de Nokia N97 Mini mobiele telefoon, of door via het menu voor camera te kiezen.

N97 Mini review

Nokia N97 Mini review

De Nokia N97 Mini is een compacte touchscreen mobiele telefoon met een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord. Naast het volledige toetsenbord beschikt de Nokia N97 Mini over een geïntegreerde 5.0 megapixel digitale camera met Carl Zeiss lens, GPS-antenne, FM-radio, 8GB intern geheugen, HSDPA en Wi-Fi. Of deze mobiele telefoon in het dagelijks leven goed functioneert, is terug te lezen in de volgende Nokia N97 Mini review.