Sony Ereader review

Martijn Kooijman
brand Sony category Testen

Sony Ereader review

content type Test E-mail Redacteur Gepubliceerd door Martijn Kooijman
Monday, October 26th 2009 - 12:46 CET - Reacties: 0
H et is inmiddels een feit dat 'digitaal' de nieuwe vorm van lezen is. Met duizenden verkochte digitale titels op Bol.com en een groeiend aantal E-readers kunnen we er niet meer omheen. Sony en Bol.com hebben hun zinnen gezet op digitaal lezen en hopen op een werkelijke evolutie van het lezen. Digitale boeken zijn al langere tijd verkrijgbaar via verschillende websites, ook Bol.com biedt digitale boeken aan in het ePub formaat dat perfect gelezen kan worden op de E-readers van Sony. De nieuwste modellen zijn de Sony Reader Touch Edition en de Sony Reader Pocket Edition.

• Lees onze volledige Sony Ereader review.

Sony Ereader review

Sony Ereader review - Design

Dankzij zijn uiterlijk schaamde ik mij zeker niet om, bijvoorbeeld in de trein, met deze Sony E-reader een boek te lezen. Het is een apparaat dat mensen nieuwsgierig maakt. Het is namelijk vernieuwend, fris en beslist klaar voor de toekomst. Ik heb de Sony Reader Pocket Edition een aantal dagen meegenomen naar mijn opleiding en alle keren dat ik hem uit mijn tas haalde werd er positief en nieuwsgierig gereageerd. Het is een echte eyecatcher. De Sony Reader Pocket Edition is verkrijgbaar in de kleuren Zilver, Zwartblauw en roze.

Sony Reader

E-Ink scherm van de Sony Reader Pocket Edition

De Sony Reader Pocket Edition gebruikt een scherm met de elektronische inkt techniek (afgekort E-Ink). Anders dan het flikkerende en onscherpe beeld van een TFT scherm, dat vaak ook nog onprettig leest geeft het E-Ink scherm van de Sony Reader de tekst weer zoals die van een bladzijde in een boek. Sterker nog, papier verkleurt op een gegeven moment en dit is niet van toepassing op de E-reader van Sony. Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik absoluut niet van lezen hou. Een boek moet mij weten te boeien en dit gebeurt zelden. Bovendien is het lezen in bed onhandig, omdat ik nooit de juiste draai kan vinden. De Sony Reader heeft hier verandering in gebracht.

Sony Ereader test

Sony Ereader test

De Sony Reader Pocket Edition is een klein zakformaat e-book reader die het mogelijk maakt om honderden boeken op zak te hebben. De Reader Pocket Edition heeft een stijlvol uiterlijk met duidelijke knoppen en iconen, een snelle processor, een helder en veelbelovend e-ink scherm inclusief ondersteuning van het ePub, PDF, Word en JPEG formaat. Onze bevindingen met deze e-Reader zijn na te lezen in de volgende Sony Ereader review.