Creative Zen Mozaic

Ilse Jurrien
brand Creative category Testen

Creative Zen Mozaic review

content type Test E-mail Redacteur Gepubliceerd door Ilse Jurrien
Friday, June 5th 2009 - 13:30 CEST - Reacties: 0
C reative houdt zich continu bezig met het uitbreiden en ontwikkelen van nieuwe manieren om de mediaspelers niet alleen qua muziek te perfectioneren maar ook qua uiterlijk. De Creative Zen Mozaic is hier een goed voorbeeld van. Deze speler heeft alle karakteristieke eigenschappen van de originele Zen in huis en een uiterlijk dat opvalt en vrijwel uniek is. De Creative Zen Mozaic is een teken dat Creative nog sterk aan het experimenteren is met het uiterlijk van haar MP3 mediaspelers en nog lang niet klaar is met de Zen serie.

• Lees onze volledige Creative Zen Mozaic review.

Creative Zen Mozaic review

Creative Zen Mozaic review - Videospeler

De Creative Zen Mozaic mediaspeler heeft een goede videospeler. Het scherm is aan de kleine kant om volledige films of lange video's op te kijken, maar het 1,8" TFT kleurenscherm zorgt er wel voor dat de video onder elke weersomstandigheid goed te bekijken is. Zelfs in direct zonlicht kun je nog steeds ongestoord naar je video kijken. Het geluid is af te spelen via de bijgeleverde oortjes of via de luidspreker. De geluidskwaliteit hangt af van de videocompressie. Ik heb de videospeler met plezier gebruikt. al was het soms lastig om de juiste videocompressie te vinden. Als je films overzet met de software van Creative dan heb je hier bijna geen last van, aangezien Creative Centrale software de meeste videobestanden automatisch omzet en overzet naar je Creative Zen Mozaic.

Creative Zen Mozaic test

Creative Zen Mozaic test - Geluidskwaliteit

Ook deze Creative Zen uitvoering beschikt over een luidspreker. De Zen Stone en de Zen Stone Plus wisten mij aangenaam te verrassen door een zeer helder geluid te produceren via een minuscule luidspreker. Nu heeft de Creative Zen Mozaic luidspreker mij alweer weten te verrassen. Deze heeft een nog heldere geluidsweergave dan de Creative Zen voorgangers. Het lijkt erop dat de speaker verder geperfectioneerd is en niet, zoals bij de Creative Zen Stone (Plus), af en toe wat schel en onprettig klinkt. De luidspreker op de Zen Mozaic weet alle tonen goed te raken, waaronder de hoge tonen.

Creative MP3 speler review

Creative MP3 speler review : Zen Mozaic

We zijn inmiddels bekend met de Creative Zen mediaspelers en Creative heeft zijn collectie nu uitgebreid met de Creative Zen Mozaic. De Zen Mozaic heeft een 1.8" scherm, een luidspreker en een zeer opvallend uiterlijk. De speler is verkrijgbaar in de kleuren zwart, zilver en roze. Bovendien betaal je minder voor deze Zen speler die er modieuzer uitziet dan zijn saaie voorganger; de Zen. Lees onze volledige Creative Zen Mozaic review voor meer informatie.