SanDisk Fuze review

Martijn Kooijman
brand SanDisk category Testen

SanDisk Sansa Fuze review

content type Test E-mail Redacteur Gepubliceerd door Martijn Kooijman
Friday, January 2nd 2009 - 23:45 CET - Reacties: 0
D e laatste tijd richt SanDisk zich naast het produceren van flash geheugenkaarten ook overduidelijk op het produceren van MP3 spelers. De SanDisk Sansa serie is in één klap op de markt gebracht en de Fuze is alweer de volgende in deze serie. De Sansa Fuze MP3 speler zou een verbeterde interface moeten hebben ten opzichte van zijn voorganger, de Sansa View, en een verbeterd besturingssysteem waarmee deze MP3 speler de strijd kan aangaan met de derde Apple iPod Nano generatie. Wij zijn benieuwd of de Sansa Fuze het onderscheidende product van SanDisk is.

• Lees onze uitgebreide SanDisk Sansa Fuze review.

SanDisk Sansa review

SanDisk Sansa review - Video's bekijken op de Sansa Fuze

Het 1,9" scherm van de Sansa Fuze MP3 speler weet video's zeer helder weer te geven. Ook al is het scherm ietwat aan de kleine kant, het is toch prettig om een filmpje te bekijken op de Fuze MP3. De SanDisk Sansa Fuze ondersteunt het MPEG4 formaat hoewel het niet helemaal duidelijk is met welke compressie. Als je een filmpje om wilt zetten naar het formaat van de Sansa is het aan te raden de Sansa Media Converter te gebruiken, dan weet je zeker dat je het filmpje op je Fuze kunt afspelen. Bovendien heb je dan de beste kwaliteit video.

SanDisk Sansa Fuze MP3 speler

SanDisk Sansa Fuze MP3 speler met radio functie

De SanDisk Sansa Fuze media speler beschikt ook over een aantal extra functies zoals radio en spraakopname. De radio van de SanDisk Fuze heeft verrassend goede ontvangst en ik heb hier in mijn testperiode dan ook veel gebruik van gemaakt. De radio heeft 40 voorprogrammeerbare radiostations en het is natuurlijk ook mogelijk je favoriete radiofrequentie op te zoeken. Met de spraakopname functie kun je niet alleen spraak of kleine fragmenten opnemen, opslaan en later terugbeluisteren, maar ook opnemen van de radio.

SanDisk Sansa Fuze review

SanDisk Sansa Fuze review
De SanDisk Sansa Fuze is een mediaspeler met een scherm van 1,9 inch, een microSD slot en volgens de specificaties de langste batterijduur van de Sansa serie tot nu toe. Volgens SanDisk speelt de Sansa Fuze 24 uur achtereen jouw muziek zonder dat de batterij een oplaadbeurt nodig heeft. Het microSD kaartslot maakt het mogelijk het geheugen uit te breiden naar maximaal 16GB. Lees onze volledige SanDisk Sansa Fuze review voor meer informatie.