LG KF600 review

Positief stemmen 20%

Casper van der Kaaij
brand LG category Testen

LG KF600 review

content type Test E-mail Redacteur Gepubliceerd door Casper van der Kaaij
Wednesday, May 28th 2008 - 15:45 CEST - Reacties: 0
D e LG KF600 heeft een handzaam formaat en beschikt over vele opties. Naast een 3.0 megapixel digitale camera, Bluetooth en een radio heeft deze telefoon ook iets wat we nog niet eerder in deze vorm hebben gezien bij een mobiele telefoon, namelijk twee displays. Een normaal TFT-scherm en een touch screen. Het touch screen denkt met je mee en laat de toetsen zien die je op dat moment nodig hebt. Wij hebben de LG KF600 met haar dubbele touch screen in de praktijk getest.

• Lees onze volledige LG KF600 review!

LG KF600 review

LG KF600 telefoon design

De LG KF600 mobiele telefoon heeft een glimmende zwarte voorzijde met een tweetal schermen. Een normaal TFT-scherm met een klein touch screen eronder. De toetsen zijn niet direct zichtbaar, deze komen pas tevoorschijn als je het toestel openschuift. Verder zijn er aan de zijkant van de telefoon toetsen te vinden om het volume te regelen en twee sneltoetsen voor de MP3-speler en de camera.

Het menu van de LG KF600

Wanneer je de LG KF600 openschuift lichten beide schermen op. Op het kleine touchscreen zijn dan zes pictogrammen zichtbaar: de menutoets, sneltoetsen voor berichten, het telefoonboek, de kalender, geluiden en één voor het uitschakelen van het touchscreen. In het menu zelf heb je keuze uit een negental icoontjes welke naar de bijbehorende functies verwijzen. Om door het menu te scrollen gebruik je de pijltjes die op dat moment weergegeven worden op het touchscreen. Op het touchscreen zijn dus telkens andere keuzemogelijkheden voor handen.

LG KF600 test

Het afspelen van muziek en video's

Uiteraard is de LG KF600 ook geschikt voor het afspelen van diverse varianten audio- en videobestanden. Tijdens het afspelen van de muziekbestanden zie je een tijdslijn op het touchscreen. Met een simpele beweging over deze tijdslijn kun je door het nummer spoelen. Dit is erg handig want je ziet direct de tijd waar je uitkomt en je kunt op deze wijze ook niet per ongeluk het volgende nummer kiezen, zoals bij andere telefoons gemakkelijk gebeurt als je wilt spoelen. Wat bij de LG KF600 zeker een pluspunt is ten opzichte van een aantal andere telefoons, is dat je heel snel de volgende track te horen krijgt, zonder dat de telefoon hoeft te laden, zelfs vanaf het externe geheugen.

LG KF600 mobiele telefoon review

De LG KF600 is een mobiele telefoon met een stijlvol design en ook de specificaties zien er goed uit. Lees onze volledige review over de LG KF600 mobiele telefoon en bekijk onze test foto's.